Voertuigdecoder 1,5 A
Bedrijfsmodus SX1, SX2, DCC, MM, DC-analoog
Afmetingen [mm] 12,7 * 8,9 * 1,4
Totaal draagvermogen 1,5 A
Max. Motorstroom 1,5 A
Max. Rijspanning 30 V
LV, LR (dimbaar) 150 mA elk
AUX1, AUX2 (dimbaar) 300 mA elk
AUX3, AUX4 elk 1,0 A
AUX5, AUX6 onversterkt
met SUSI-interface (indien AUX5/AUX6 gedeactiveerd)
Producteigenschappen en -functies
Voor optioneel gebruik met conventioneel gelijkstroom-tractieapparaat, digitale systemen volgens SelecTRIX 1 en 2 of volgens de NMRA-norm (DCC)
Schakelen tussen analoge en digitale werking gaat automatisch
In de digitale modus wordt het laatst geprogrammeerde systeem gebruikt (er is geen automatische schakeling!).
SelecTRIX 1 31 snelheidsstappen, 100 adressen
SelecTRIX 2 127 snelheidsstappen, 10.000 adressen, 16 extra functies
DCC Korte adressen (1-127), lange adressen (0001-9999), met 14, 28, 126 snelheidsstappen
Belastingscontrole van de nieuwste generatie, dus bijzonder zacht regelgedrag
Verschillende besturingsvarianten voor een optimale aanpassing aan de motor
Interne 127 snelheidsstappen
Instelbare motorfrequentie (lage frequentie, 16 kHz, 32 kHz)
Bloksectiewerking met eenvoudige diodes in digitale modus
Licht- en functie-uitgangen dimbaar en analoog inschakelbaar
Rangeermode
Motor-, licht- en spooraansluitingen elektronisch uitwisselbaar
Alle functie-uitgangen vrij programmeerbaar
Temperatuurbescherming
Reset-functie voor DCC en SX2
Update mogelijkheid van de decoder
De update (het downloaden van de firmware van het internet is gratis) is mogelijk in de geïnstalleerde toestand van de decoder op de baan (geen opening van het voertuig nodig) en wordt gedaan via het FCC digitale centrum of de programmeur. Indien er geen overeenkomstige hardware beschikbaar is, zal de firma Doehler & Haass op aanvraag een programmer in bruikleen geven.
De voertuigdecoder DH10C ondersteunt het remmen met asymmetrische digitale spanning (vier diodes in serie en een diode antiparallel, Lenz ABC), langzame snelheid (met geschikte remmodules) en bidirectionele communicatie (terugmelding van het adres van de locomotief in het DCC-bedrijf, RailCom®).
Voor de programmering van SX1 moet een aangesloten SUSI-geluidsmodule worden verwijderd. Het is voldoende om de voedingsspanning (rode draad) te onderbreken voor de duur van de SX1-programmering. De SX2- of DCC-programmering wordt hierdoor niet beïnvloed.