Producteigenschappen en functies
Voor optionele bediening met conventionele gelijkstroomaandrijving, digitale systemen volgens SelecTRIX 1 en 2 of volgens de NMRA-standaard (DCC)
De omschakeling tussen analoge en digitale bediening vindt automatisch plaats
Het laatst geprogrammeerde systeem wordt gebruikt in de digitale modus (het wordt niet automatisch omgeschakeld!)
SelecTRIX 1 31 snelheidsstappen, 100 adressen
SelecTRIX 2 127 snelheidsstappen, 10.000 adressen, 16 extra functies
DCC Korte adressen (1-127), lange adressen (0001-9999), met 14, 28, 126 snelheidsstappen
De nieuwste generatie laadregeling, wat resulteert in een bijzonder soepel bedieningsgedrag
Verschillende besturingsvarianten voor optimale aanpassing aan de motor
Interne 127 snelheidsstappen
Instelbare motorfrequentie (lage frequentie, 16 kHz, 32 kHz)
Bloksectie met eenvoudige diodes in digitale bediening
Licht- en functie-uitgangen kunnen analoog worden gedimd en geactiveerd
rangeren
Motor-, licht- en spoorverbindingen kunnen elektronisch worden uitgewisseld
Alle functie-uitgangen vrij programmeerbaar
temperatuurbeveiliging
Originele voertuigspecifieke projecten voor stoom, diesel en elektrische locomotieven (geen "standaardgeluiden")
Realistisch stoomrijgeluid met wielsynchronisatie en overlappende uitlaatschokken, toonhoogte-afhankelijke toonhoogte en onafhankelijk kokend geluid
Realistisch diesel-hydraulisch rijgeluid met pitch-afhankelijke pitch, variabel stationair toerental en onafhankelijke versnellingsniveaus, turbolader en dynamische rem
Realistisch diesel-mechanisch rijgeluid met meerdere versnellingen, stationair draaien, meerdere rij- en versnellingsniveaus en mogelijk schakelgeluid
Realistisch elektrisch rijgeluid met tractiemotor en tractiemotorventilator, evenals upgrageluiden (stroomafnemer, hoofdschakelaar enz.), Achterderailleurgeluid en dynamische rem
Bel, claxon, pijp, deuren sluiten enz. (Afhankelijk van het geluidsproject) kunnen op elk moment afzonderlijk worden geactiveerd
Alle geluidsequenties kunnen vrij worden geconfigureerd ("functietoewijzing") en willekeurig worden geactiveerd
Luidsprekeraansluiting beveiligd tegen kortsluiting en overbelasting
Lage warmteontwikkeling door het gebruik van de nieuwste technologieën
Resetfunctie voor DCC en SX2
Update mogelijkheden van de decoder
Laadbaarheid van geluidsprojecten via SUSI-interface met behulp van een programmeerapparaat
De update (de firmware-download van internet is gratis) is mogelijk wanneer de decoder op het spoor is geïnstalleerd (geen opening van het voertuig nodig) en wordt alleen uitgevoerd via de programmeur. Als er geen geschikte hardware beschikbaar is, zal het bedrijf Doehler & Haass op verzoek een programmeur leveren.
De SD05A-geluidsdecoder voor voertuigen ondersteunt remmen met asymmetrische digitale spanning (vier diodes in serie en één antiparallelle diode, Lenz ABC), langzaam rijden (met geschikte remmodules) en bidirectionele communicatie (feedback van loclocaties in DCC-modus, RailCom®).
Fahrzeugsounddecoder 0,5 A
Betriebsart SX1, SX2, DCC, MM, DC-analog |
Maße [mm] | 20,0 * 7,6 * 3,0 |
Gesamtbelastbarkeit | 0,5 A |
Max. Motorstrom | 0,5 A |
Max. Fahrspannung | 18 V |
LV, LR (dimmbar) | je 150 mA |
AUX1, AUX2 (dimmbar) | je 300 mA |
AUX3, AUX4 | unverstärkt |
AUX5, AUX6 | unverstärkt |
mit SUSI-Schnittstelle (wenn AUX3/AUX4 deaktiviert) |
Abtastrate | 22 kHz |
Auflösung | 16 Bits |
Unabhängige Soundkanäle | 8 |
Speichergröße | 128 Megabits |
Speicherdauer | bis zu 760 s |
Max. Ausgangsleistung | 1,6 W (8 Ω) |